Wandeldag 10 - Reisverslag uit Kenmare, Ierland van Jacqueline - WaarBenJij.nu Wandeldag 10 - Reisverslag uit Kenmare, Ierland van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Wandeldag 10

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

07 Augustus 2010 | Ierland, Kenmare

Vandaag alweer de ena laatste wandeldag. Van Lauragh naar Kenmare. Afgelopen nacht hebben we geslapen bij Sheila in B&B Mountainview. Een kordate dame die de boel behoorlijk onder controle had en met zeker veel verstand van het gevoel voor de omgeving en de Beara Way. Zij heeft ons vanochtend een eindje met de auto op weg gebracht, omdat het anders een ondoenlijk eind lopen zou zijn. Dat was maar goed ook, want uiteindelijk hebben we vandaag 21,5 kilometers in de benen zitten. En ik kan je vertellen dat dat hier in bergachtig en drassig gebied een heel eind is! Om 9 uur gaan wandelen en uiteindelijk om 6 uur bij de volgende B&B binnen. Onderweg twee keer een zeer stevige klim van zo'n 300 meter. En tevens twee keer een evenzo stevige afdaling naar beneden. Maar ook weer prachtige dingen gezien onderweg. Standing stones, die overigens spannender klinken dan ze zijn. Soms kijk je er zomaar overheen, want dan is het 'gewoon' een steen van nog geen meter hoog die rechtop staat en eigenlijk dus niet opvalt bij de andere stenen en rotsen die her en der verspreid liggen.
Straks typ ik misschien nog wat meer, maar nu is het eerst tijd voor een douche en daarna een hapje eten.
Overigens: 171,4 kilometer in totaal in de benen!!!

Hieronder alvast verschillende foto's van de afgelopen dagen. Dus niet alleen van vandaag.

• 08 Augustus 2010 - 17:48

Jenny:

Wel erg zeker dat er weer op zit!!Maar vast met een voldaan gevoel.
    Mooie foto's trouwens.
    Fijne reis naar huis.

Jacqueline

Zie hier, mijn digitale reisdagboek. Zo nu en dan is een reis voor mijn gevoel de moeite waard om hier 'verslagen' te worden. Vooral nu elke reis een apart dagboek kan krijgen hier op de site. Veel leesplezier! En ik krijg natuurlijk graag een reactie :)

Actief sinds 22 Juli 2006