en de eerste dag zit erop! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu en de eerste dag zit erop! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu

en de eerste dag zit erop!

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

26 Juli 2006 | Verenigde Staten, San Francisco

Tsjongejonge. Dat was nog een hele toer om in San Francisco te komen! Het begon al op Schiphol. We gingen netjes op tijd aan boord. Maar vervolgens hebben we ruim een uur (!) in het vliegtuig gezeten voor ie ook maar 1 meter ging taxien. De bagageband was stuk, dus alle koffers moesten 'met de hand' naar het vliegtuig worden gebracht. Ze hoopten dat alle koffers aan boord waren... :-S
Tsja, de eerste vertraging was al binnen. Na ongeveer 8 uurtjes vliegen (met video, computerspelletjes, radio en twee maaltijden) mochten we ook nog niet direct landen. Het was te druk op vliegveld Newark (New York), dus hebben we rondjes gecirkeld. Uiteindelijk landden we ruim 2 uur later dan oorspronkelijk de bedoeling zou zijn. Toen ik mijn koffer van de bagageband had (jeetje, wat een gedoe voor je de VS in mag!) had ik zojuist mijn vlucht naar San Francisco gemist! Dus...
Maar gelukkig werd het netjes opgelost door Continental Airlines en kreeg ik een ticket voor een vliegtuig later. Betekende wel dat ik nog anderhalf uur door te brengen had op Newark voor boarding. En bij aankomst bij de gate bleek dat het vliegtuig dat ik had 'gemist' ook vertraging had... Tsja, ik kon niet meer terug naar m'n oude ticket. Goed, uiteindelijk had ook dit vliegtuig ruim een uur vertraging, door de drukte op Newark airport. We stonden nummer 25 in de rij wachtende vliegtuigen om op te stijgen. Leuk hoor, vliegen! Ach, het vliegen valt wel mee, maar de vliegvelden zijn niet alles. Uiteindelijk landde ik om kwart voor 12 's nachts plaatselijke tijd (na ruim 20 uur op vliegvelden en in vliegtuigen doorgebracht te hebben en 29 uur nadat ik was opgestaan) op San Francisco. Het openbaar vervoer was allang gestopt. Gelukkig was er een taxibus en die bracht mij en medepassagiers tot voor de deur van ons verblijf. Ik werd netjes bij het hostel afgezet en mocht gelukkig nog naar binnen. Zeer uitgeteld ben ik op het bed neergeploft en ben als een blok in slaap gevallen.

  • 27 Juli 2006 - 14:58

    Danielle:

    hoi nou dat was een lange reis dan! Maar gelukkig ben je er veel plezier!!!

  • 27 Juli 2006 - 16:51

    Margaretha:

    haha zat weer lekker mee, is het de NS niet is het wel de "KLM".....hihi

  • 29 Juli 2006 - 05:01

    Stanley:

    Minder pretig begin.....maar daarom wordt de rest van de reis nog heel veel leuker.
    Veel plezier Stan

  • 29 Juli 2006 - 14:50

    Jenny:

    go dat je dat ook eens mee kan maken vertraging met vliegtuig al met al goed aangekomen,veel plezier nog verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Zie hier, mijn digitale reisdagboek. Zo nu en dan is een reis voor mijn gevoel de moeite waard om hier 'verslagen' te worden. Vooral nu elke reis een apart dagboek kan krijgen hier op de site. Veel leesplezier! En ik krijg natuurlijk graag een reactie :)

Actief sinds 22 Juli 2006
Verslag gelezen: 40
Totaal aantal bezoekers 13384

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Rondreis Zuidelijk Afrika 2016

28 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Ierland zomer 2010

05 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

La France zomer 2009

25 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

USA zomer 2006

Landen bezocht: