woensdag 26 juli: tour door San Francisco Downtown - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu woensdag 26 juli: tour door San Francisco Downtown - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu

woensdag 26 juli: tour door San Francisco Downtown

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

27 Juli 2006 | Verenigde Staten, San Francisco

De eerste dag heb ik eerst maar eens een beetje uitgeslapen. Pfff... wat een dag! Maar al met al was ik toch nog op tijd wakker om mee te doen met de stadswandeling, georganiseerd door de mensen van het hostel.
Het hostel waar ik slaap is overigens erg goed. Het is in een voormalig hotel (hotel Amsterdam, da's wel grappig) en we slapen met 6 dames op een kamer met een eigen (marmeren!) badkamer. Er is een grote keuken die volledig is ingericht en daar mag je naar eigen idee gebruik van maken. 's Ochtends mag je zoveel pancakes bakken als je wilt en kun je kiezen uit suiker, jam of siroop om er op te doen. Verder staat er de hele dag koffie en thee.

Maar, de wandeling: Downtown San Francisco is eigenlijk het hart van de stad. Daar zijn de voornaamste dingen, winkels, restaurants en ook veel bezienswaardigheden. We hebben heel wat heuvels bewandeld, de eerste dag was dus een behoorlijke beproeving. Maar wel mooi. Door die heuvels heb je steeds hele mooie uitzichten op delen van de stad. Helaas nog niet op de Golden Gate Bridge, maar wel op de Bay Bridge (het zusje van). De tour leidde ons langs een aantal historische plaatsen. Nob Hill, waar vroeger de rijke mensen woonden. Russian Hill, waar de zeelieden werden begraven, de haven waar vroeger de vis werd verhandeld. Die haven is nu een erg toeristisch gebied met een pier vol met souvenirwinkels. Vanaf de pier kon ik Alcatraz zien liggen. Tsja, daar kom je inderdaad niet zo gemakkelijk vanaf. Moet je goed kunnen zwemmen. Alcatraz bezoeken kan ook, maar de kaarten moeten dan ruim voor het bezoek aan San Francisco besteld worden. Halverwege de wandeling was er een enorm uitzicht over San Francisco vanaf een heel hoog punt met een toren. Gebouwd door een meisje van 13 (nou ja, laten bouwen) omdat ze heel veel geld had en gewoon zelf een toren wilde hebben. Nadat ze op late leeftijd gestorven is, heeft ze de toren aan de stad geschonken. De wandeling door Little Italy was erg leuk. De lantaarnpalen hebben allemaal een groen-wit-rode band om geschilderd, zodat je weet dat je als het ware in Italie bent. Chinatown is overweldigend. Ik had echt het gevoel in China rond te lopen, al ben ik daar nog nooit geweest. Iedereen praat chinees en overal zijn alleen maar chinese winkeltjes en restaurants. Niets westers te vinden. Heel indrukwekkend. Uiteindelijk kwamen we uit bij Union Square, het hart van de stad, waar de rondwandeling eindigde. Daar heb ik een beetje langs de (soms erg dure) winkels gesjokt en ben hier en daar naar binnen gegaan. Daarna ben ik op Union Square gaan zitten en heb genoten van de laatste zonnestraaltjes en alle mensen die er rond liepen. Touristen en 'locals'. Erg leuk om te zien.
's Avonds ben ik vroeg 't bed in gedoken. Gaaaaap! Echt moe was ik, zeg. Op m'n kamer nog even gekletst met mijn kamergenoten. Twee meiden (zussen) uit Oostenrijk waren er ook al, of beter nog. Een van de twee was de hele dag ziek geweest. Dus waren ze niet echt het hostel uitgekomen.
Maar, heerlijk geslapen dus...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Zie hier, mijn digitale reisdagboek. Zo nu en dan is een reis voor mijn gevoel de moeite waard om hier 'verslagen' te worden. Vooral nu elke reis een apart dagboek kan krijgen hier op de site. Veel leesplezier! En ik krijg natuurlijk graag een reactie :)

Actief sinds 22 Juli 2006
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 13393

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Rondreis Zuidelijk Afrika 2016

28 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Ierland zomer 2010

05 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

La France zomer 2009

25 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

USA zomer 2006

Landen bezocht: