vrijdag 4 augustus - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu vrijdag 4 augustus - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu

vrijdag 4 augustus

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

04 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Chicago

Gisteren ben ik vanuit Phoenix naar Chicago gevlogen. Ik moest al om 4 uur 's ochtends op, omdat de Shuttlebus al om half 5 naar Phoenix reed. Een bus later zou betekenen dat ik het vliegtuig net zou missen, dus dan maar vroeg opstaan.
Het was wel grappig, want toen ik met de Greyhound vanuit Phoenix naar Flagstaff reed zag ik een hele mooie zonsondergang. Nu van Flagstaff naar Phoenix zag ik een net zo mooie zonsopgang! Bijzonder...
Het inchecken ging helemaal automatisch, allen de koffer werd nog aangenomen door een persoon. Bij de bagagecontrole moest ik me weer bijna helemaal uitkleden. Jas uit, schoenen uit, sieraden af. Alles moet door de scan.
En toen was ik dus veeeeeeel te vroeg bij de gate. Het was net 7 uur en inchecken zou pas rond 10 uur beginnen. Tsja, beetje slapen, beetje lezen, beetje wandelen, uiteindelijk werd het kwart over 10. Om half 5 plaatselijke tijd (zomaar twee uur verloren vandaag) was ik in Chicago. Inmiddels had ik nog niets gehoord van Amie en beantwoordde ze zelf haar telefoon niet. Ik vermoedde dan ook dat ze opgeroepen was om te werken. Daarom heb ik afgelopen nacht in het Chicago Hostel geslapen. Een heel groot en erg onpersoonlijk hostel. Wel van alle gemakken voorzien, dat wel. Maar niet echt gezellig. Gelukkig maar voor een nachtje. Was er vannacht ook nog sprake van een dubbele boeking in m'n kamer. Het bed onder mij bleek aan twee personen te zijn toebedeeld. En dat moest dus om half 5 vannacht uitgezocht worden, aangezien een van beiden het tot die tijd had volgehouden in het nachtleven van Chicago.
Via email ontdekte ik dat Amie inderdaad een overnight-vlucht moest doen naar Denver (ze is stewardes). We zien elkaar dus vandaag, als ze weer terug is. Vanavond gaan we naar een baseball wedstrijd. Ik weet alleen nog niet of ik de Chicago Cabs of de Chicago White Sox ga zien. Ach, baseball is baseball, toch?
Zometeen ga ik maar eens naar Lake Michigan, hier een paar 100 meter vandaan. Lekker op het strand liggen en genieten van de warmte en de zon van Chicago. Want lekker warm is het hier zeker. De hittegolf is wat getemperd, maar dan nog...

  • 05 Augustus 2006 - 09:45

    Jenny:

    Ben net bij oma geweest die vroeg zich af hoe warm het bij jou was omdat er in New york een hittegolf is.Groetjes van haar. Zo je maakt weer heel wat mee!Nog veel plezier.

  • 06 Augustus 2006 - 17:15

    Eva:

    Take me out to the ballgame....heb je ook meegezongen of draaiden ze dit nummer niet?
    Hav'fun!

  • 08 Augustus 2006 - 15:40

    Tina:

    Ik heb een reactie gezet bij een dag eerder, heb een beetje rare volgorde van lezen. Inmiddels al een paar imposante foto's gezien. Perfect idee deze site!

    Tina

  • 09 Augustus 2006 - 12:19

    Iris:

    Heee

    hoe gaat het?? is het lkkr warm daar? hier minder groetjes van de familie Ebben... oma was helemaal enthousiast over je site!! hoop dat je al veel hebt meegemaakt!!

    Grxxx iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Zie hier, mijn digitale reisdagboek. Zo nu en dan is een reis voor mijn gevoel de moeite waard om hier 'verslagen' te worden. Vooral nu elke reis een apart dagboek kan krijgen hier op de site. Veel leesplezier! En ik krijg natuurlijk graag een reactie :)

Actief sinds 22 Juli 2006
Verslag gelezen: 45
Totaal aantal bezoekers 13388

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Rondreis Zuidelijk Afrika 2016

28 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Ierland zomer 2010

05 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

La France zomer 2009

25 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

USA zomer 2006

Landen bezocht: