verslag zondag t/m dinsdag in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu verslag zondag t/m dinsdag in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu

verslag zondag t/m dinsdag in Chicago

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

11 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Chicago

Het vervolg:
Zondagochtend heeft Amie me weer keurig netjes opgehaald bij Kirsten. Inmiddels had ik ook al kennis gemaakt met haar man en haar zus. Eigenlijk waren Amie en ik van plan om zondagmiddag naar de Cubs te gaan, maar helaas dreigde er een ontzettende regen- en onweersbui. De man van Kirsten raadde ons aan om de gok niet te wagen, de kans was groot dat de wedstrijd afgelast zou worden. Geen baseball dus...
De rest van de zondag hebben we besteed aan het bezoeken van vrienden van Amie, die ze al heel lang niet meer gezien had. Amie heeft namelijk in Wheaton op 'college' gezeten. En Wheaton ligt naast Naperville. Eerst een Amerikaans gezin dat ze heeft leren kennen in Frankrijk. Daarna hebben we geluncht met Gary, weer een andere vriend, bij Noodles & Soup. Die zouden ze in Nederland ook uit moeten vinden! Jammie! Chinese noodles of Italiaanse noodles met diverse sausen.
De dochter van het eerder genoemde gezin bleek jarig, dus werden we prompt uitgenodigd voor het verjaardagsdiner van 's avonds. Na de lunch zijn we op zoek gegaan naar een cadeautje en ben ik zo goed als verdwaald in een van die mega 'mall'winkels. Tjeempie zeg, die zijn groot!
Het diner was echt super. De moeder had heel uitgebreid gekokkereld. Overigens waren wij, samen met een vriendin van de dochter, de enige gasten. Dat krijg je denk ik in een land waar je familie uren zo niet dagen verderop woont. De rest van de avond hebben we daar doorgebracht met thee, wijn en goede gesprekken. Voor zover die voor mij te volgen waren in het rap-Amerikaans met termen die niet echt voor de hand liggen... Afijn, het was een gezellige dag vol met van allerlei ontmoetingen. En voornamelijk een uitgebreide kennismaking met het Amerikaanse leven van alledag. Dat vond ik er erg leuk aan. Maar ik was 's avonds wel erg moe van al dat engels praten en luisteren...

Op maandag hebben we uitgeslapen... En na een ontbijt met omelet, thee en fruit had Amie wat tijd voor zichzelf nodig om orde op zaken te stellen, rekeningen betalen enzo, boodschappen doen, telefoontjes plegen. En dus ben ik heerlijk neergeploft bij het zwembad. Beetje zonnen, lezen, zwemmen, heerlijk! Voelde wel luuks hoor, bij zo'n 'eigen' bad.
's Avonds heb ik kennisgemaakt met Ultimate Frisbee, een sport waar ik nog nooit van gehoord had. Kirsten, Amie's vriendin, speelt dit en ze had 's avonds een wedstrijd. Amie en ik zijn meegegaan. Erg kort door de bocht gezegd is het eigenlijk American Footbal, maar dan met een frisbee. Je moet met je team de frisbee overspelen en dan zorgen dat je 'm aanspeelt aan een teamgenoot in het achterste vak, zonder dat ie wordt onderschept of aangeraakt door de tegenpartij. Want die willen hetzelfde, maar dan de andere kant op. Alleen wordt er niet zo bij gebeukt, hoor!
Daarna was er gratis pizza bij een pizzatent in de buurt. Sponsor van de frisbeeleague, zeg maar. Na elke wedstrijd is er gratis pizza voor iedere deelnemer. En goedkoop bier. Wat wil een sporter nog meer!?

Dinsdag zijn we samen naar Chicago gegaan. We hebben o.a. (duur) geluncht in de John Hancock Tower, op de 95e verdieping! Dat was best stoer! Eten met uitzicht op de stad en Lake Michigan.
Daarna heb ik de Architecural Boat Cruise gedaan. Zo lekker toeristisch op een rondvaartboot door de kanalen van Chicago. Een mevrouw gaf uitgebreide uitleg over alle bijzondere gebouwen in de buurt. Achteraf was het erg leerzaam en interessant. De mevrouw in kwestie doceert Architectuur en wist ons dus goede dingen te vertellen.
's Avonds had Amie een viertal neven en nichten uitgenodigd voor diner. Ze was dus eerder naar huis gegaan om alvast te koken.
De dames en heren waren erg geinteresseerd in allerlei dingen van Nederland. En uiteindelijk hebben we thee gedronken, met een stroopwafel op de theemok. Haha, ik had stroopwafels meegenomen voor Amie en Amie wilde deze traditie aan haar familieleden leren.

Wordt vervolgd...

Ik moet nu naar het station om de trein naar New York te halen! Doei!

  • 11 Augustus 2006 - 10:22

    Eva:

    Hi Jacky, how are you?

    Aaaahhhhh....NYC!!!!!!!
    Ik kan niet beschrijven hoe deze stad is...ga de straat op en snuif het op! (en die pomme granate bij starbucks is echt lekker...en die koekjes en die cakejes...)
    Ga voor verse delicatessen (lees: brood, kaas, fruit en groente) naar Dean & Deluca in SOHO als het fastfood je neus uitkomt.
    Have fun...Eva.

  • 13 Augustus 2006 - 08:28

    Jenny:

    Zo ook weer even bijgelezen. Het is zeer interresant allemaal wat jij daar ziet en doet. Groetjes en nog hele fijne dagen.

  • 14 Augustus 2006 - 13:59

    Chiel:

    Zoooo.... even weer even wegdromen... Wat leuk om zo "the American Life" mee te maken. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, dat zal mijn eenzijdige beeld van Amerika denk ik wel verruimen....

    NYC, ga je ook The Sex en the City tour nemen?

  • 14 Augustus 2006 - 17:12

    Willem:

    Het is een vakantie met van alles wat. geografisch, cultuur, sociaal, etc. jammer dat je niet voldoende tijd hebt om je belevenissen up to date bij te houden, maar je reis en vakantie is een stuk belangrijker. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Zie hier, mijn digitale reisdagboek. Zo nu en dan is een reis voor mijn gevoel de moeite waard om hier 'verslagen' te worden. Vooral nu elke reis een apart dagboek kan krijgen hier op de site. Veel leesplezier! En ik krijg natuurlijk graag een reactie :)

Actief sinds 22 Juli 2006
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 13399

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Rondreis Zuidelijk Afrika 2016

28 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Ierland zomer 2010

05 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

La France zomer 2009

25 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

USA zomer 2006

Landen bezocht: