verslag van vrijdag en zaterdag 11/12 aug - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu verslag van vrijdag en zaterdag 11/12 aug - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu

verslag van vrijdag en zaterdag 11/12 aug

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 Augustus 2006 | Verenigde Staten, New York

Vrijdagavond kwam ik dan uiteindelijk hier in New York aan. En een ding waar ik inmiddels een beetje m'n buik van vol heb is dat je met Amerikanen (ja nu ga ik algemeniseren) absoluut geen afspraken kunt maken. Ik zou van het station gehaald worden door Ariel, een vriendin van Heather. Tot woensdag zou ik dan bij Ariel in huis verblijven. Maar terwijl ik in de trein zat, had ze me een mailtje gestuurd om door te geven dat ze naar een vriendin ging wiens moeder ziek was geworden... Okee, natuurlijk lees ik mijn mail in de trein! Duh! Daar stond ik dus, om half zeven ofzo op Penn Station in New York en geen flauw idee waarom niemand me op kwam halen. Gelukkig had ik het telefoonnummer van Ariel, maar ze nam niet op. Even later belde ze me dan toch zelf om de gemailde mededeling te herhalen. Inmiddels was het al over achten en had ik toch wel erg veel behoefte aan een slaapplaats. Ik ben toen maar gaan bellen naar hostels en goedkope hotels. De telefoonnummers stonden in de Lonely Planet reisgids van de USA die ik bij me heb. Uiteindelijk belandde ik in Hotel 17 (alwaar Manhattan Murder Mystery van Woody Allen is opgenomen!!! Jaja!?!?) 's Avonds een ho(s)tel vinden met een leeg bed is best lastig, ontdekte ik. Dus ik was allang blij. Me er met zo'n echte gele yellowcab naartoe laten rijden en toen heeeeeerlijk geslapen op mijn 'eigen' kamer.
Zaterdag eerst geregeld dat ik in Hostel Central Park kon gaan slapen. Voor wat Hotel 17 per nacht kostte, kon ik de rest van de tijd in het hostel doorbrengen. Gemakkelijke keuze dus. Eenmaal daar aangekomen had ik het idee echt in New York te zijn. Maar helaas werkte het lijf niet helemaal mee op zaterdag. Ik voelde me een beetje grieperig, buikpijn, hoofdpijn enzo. Toch maar de stad ingegaan. Lekker door Central Park geslenterd, want dat is min of meer de achtertuin van het hostel. En uiteindelijk bij het Gugenheim museum aangeland. Daar heb ik op mijn gemakje alle kunstwerken bekeken. Maar ik was niet echt onder de indruk. Ahum, voor zover een beginnende artieste als ik dat mag zeggen natuurlijk, haha. Nee, er was een expositie van een Bulgaarse architekte: Zaha Hadid. En haar expositie nam bijna het hele gebouw in beslag. En aangezien ik haar werk dus echt niet interessant vond... Ach ik voelde me ook niet helemaal lekker, dus wellicht kwam het ook een beetje daardoor. En helaas-pindakaas stond het museum zelf in de steigers wegens renovatiewerkzaamheden. En dat terwijl het er zo bijzonder uit moet zien, het is namelijk ook een ontwerp van Frank Lloyd Wright.
's Avonds wilde ik erg vroeg gaan slapen, maar een groepje zaalgenoten dacht daar anders over. Vier dames bleven in en uitlopen en optutten. Blijkbaar voorbereidingen voor een avondje stappen. Uiteindelijk was het twaalf uur, was het licht nog steeds aan en uit en gingen de dames zich omkleden en slapen! Dus... Laten we het er maar op houden dat zaterdag niet echt de topdag van mijn vakantie was.

  • 16 Augustus 2006 - 08:50

    Eva:

    Hi Jacky!
    uhhh...dat Guggenheim verhaal komt mij bekend voor...wij gingen voor Modigliani maar helaas...je weet de rest!
    ik hoop dat je je weer wat beter voelt! Tot gauw...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Zie hier, mijn digitale reisdagboek. Zo nu en dan is een reis voor mijn gevoel de moeite waard om hier 'verslagen' te worden. Vooral nu elke reis een apart dagboek kan krijgen hier op de site. Veel leesplezier! En ik krijg natuurlijk graag een reactie :)

Actief sinds 22 Juli 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 13383

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Rondreis Zuidelijk Afrika 2016

28 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Ierland zomer 2010

05 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

La France zomer 2009

25 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

USA zomer 2006

Landen bezocht: