donderdag 27 juli: tweede dag in San Fran - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu donderdag 27 juli: tweede dag in San Fran - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu

donderdag 27 juli: tweede dag in San Fran

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

28 Juli 2006 | Verenigde Staten, San Francisco

Deze ochtend voelde ik me alweer een stukkie uitgeruster dan de vorige dag. Echt helemaal in het ritme zat ik nog niet, maar ik was in ieder geval op tijd wakker. En de geur van pancakes kwam mijn neusgaten al tegemoet! De badkamer was vrij, dus na een snelle douche en een blik naar buiten ging ik gekleed in korte broek en hempie naar de keuken. Op naar het mooie weer en de pancakes!
Het was al best druk in de patio, allemaal ontbijtende mensen. En dan raak je al gauw aan de klets met een paar daarvan. Gezellig!

De rest van de dag heb ik door delen van San Francisco gewandeld, waar ik gisteren nog niet was geweest met de wandeling: het Financial District en de wijk SOMA. Financial District was op zich natuurlijk niet zo bijzonder: de 'skyscrapers' en alle haastige zakenmensen die al wandelend hun Starbucks koffie naar binnen werken. Maar op zich kun je er wel een beetje verdwalen, zeg maar. Ik was althans even de richting kwijt tussen al die hoge bouwwerken. Uiteindelijk wel weer op route gekomen, hoor! Tussendoor bij Jamba Juice even gezorgd dat ik voorlopig weer genoeg vitamientjes binnen heb gekregen. Een grote beker met driekwart liter versgeperst sap (genaamd Raspberry Rainbow) mèt toegevoegde proteïnen (jaahaa!?!?)
Afijn, de wijk SOMA was wat interessanter. Onder andere staat daar het San Francisco Museum Of Modern Art, ookwel het SFMOMA. Daar heb ik heerlijk rondgestruind langs een diversiteit aan schilderijen. De bovenste verdieping, waar ik begon, was uiteindelijk toch wel de meest interessante. Daar was een tijdelijke expositie van diverse kunstenaars. Er zaten hele grappige werken bij, ook hele mooie. Natuurlijk ook zeer lelijke. Iemand die een soort van (hele drukke!!!) striptekeningen op een doek tekent over zijn eigen leven... Hmmm... niet echt aantrekkelijk - vond ik dan. Grappig was een lichtbak waar zo'n tekst overheen rolt. Het was een heel verhaal, waar je in totaal toch wel ruim een kwartier voor moest blijven staan om het helemaal te kunnen lezen.
Vanuit het SFMOMA wandel je rechtdoor zo Yerba Buena Gardens in. Een soort park met tal van activiteit: winkels, theater, musea, tuin om door te wandelen, watervalletje, grasveld, etc. Ik heb daar het voorbeeld gevolgd van vele andere mensen en ben lekker op het gras gaan liggen. Boekje gelezen, genoten van de zon, beetje gegeten en gedronken, mensen ge/bekeken.
Vervolgens heb ik een beetje door Soma gezworven en kwam ik uiteindelijk bij de City Hall: een enorm imposant gebouw met bijbehorende tuin en laan ervoor. Er was een kleine markt met een hoog 'wierook-gehalte', zeg maar. Daar heb ik een beetje rondgesnuffeld. Niks gekocht... Echte Nederlander, dus!
Vlakbij was de openbare bibliotheek. Ik had vernomen dat je daar gratis kunt internetten. En dat kon dus, maar dan moest je wel aansluiten in de rij. Afijn, ik was toch op vakantie, dus ben ik neergeploft in de rij en schoof ik al lezend op naar een computer. Overigens mocht je dan maar liefst een kwartier op internet! Die heb ik gebruikt om een aantal foto's te uploaden naar deze site.
Tot slot van de dag heb ik nog een bezoekje gebracht aan het Asian Art Museum. Als je daar de route volgt, dan wandel je als het ware door de hele geschiedenis van het verre oosten. En dan met name op het gebied van religie, omdat de beelden en andere kunstwerken daar toch vooral mee te maken hebben. Erg mooi en interessant. M'n best gedaan om foto's te maken. Dat mocht hier, maar alleen zonder flits. Mijn camera gaat dan dus een beetje moeilijk doen. Neemt meer sluitertijd, waardoor elke minimale beweging zichtbaar is op de foto. Hmm...
Overigens was het gebouw zelf ook erg mooi! Alleen dat was eigenlijk al de moeite waard! Overigens wil je niet weten wat ze in China allemaal ooit eens van porcelein hebben gemaakt!
Ik dacht onderweg naar het hostel wat lekkere verse boodschappen te kopen, zodat ik in het hostel een eigen maaltijdje kon klaarmaken ipv te gaan eten in een restaurant. Spaart immers weer wat geld uit, dacht ik tenminste. Fieuw, gezond en vers eten is niet echt goedkoop in Amerika! Ik schrok een beetje van de prijzen. Maar goed, toch nog wel wat bij elkaar kunnen vinden.
Poeh... zo'n dagje is best vermoeiend. Ben benieuwd hoeveel kilometer ik vandaag heb afgelegd. Alles gewandeld! Geen openbaar vervoer gebruikt! Moe maar voldaan gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Zie hier, mijn digitale reisdagboek. Zo nu en dan is een reis voor mijn gevoel de moeite waard om hier 'verslagen' te worden. Vooral nu elke reis een apart dagboek kan krijgen hier op de site. Veel leesplezier! En ik krijg natuurlijk graag een reactie :)

Actief sinds 22 Juli 2006
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 13405

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Rondreis Zuidelijk Afrika 2016

28 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Ierland zomer 2010

05 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

La France zomer 2009

25 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

USA zomer 2006

Landen bezocht: