Bleu et Vert in Le Phaux - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jacqueline - WaarBenJij.nu Bleu et Vert in Le Phaux - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jacqueline - WaarBenJij.nu

Bleu et Vert in Le Phaux

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

09 Augustus 2009 | Frankrijk, Parijs

In Le Phaux heb ik geen computer tot mijn beschikking, maar gelukkig kan ik via mijn mobiel berichten toevoegen.

Ik heb er enorm veel zin in, een weekje schilderen. Vooral na alle kunstwerken die ik in de afgelopen dagen heb mogen bewonderen. Ook de rust van de omgeving is iets waar ik nu, na 4 drukke dagen in de stad, toch wel behoefte aan heb. Heerlijk!
:SMS update:: 9 augustus 2009 :
Zondag 9 augustus. Vandaag op doorreis van Parijs naar Le Phaux. Bepakt de metro in en gelukkig op tijd in de trein. Zo'n 2 uur van Parijs naar Lyon met TGV. In Lyon dik een half uur wachten. Toen een uur en kwartier naar St Etienne, alwaar ik een uur moest wachten op de aansluiting naar Noiretable. Maar: alle treinen reden keurig op tijd! Gerrit, de schilderdocent, haalde me op en zo was ik dus nu in Le Phaux. Langzaamaan druppelden anderen binnen. Kennismaking en zelfs een onverwacht wederzien met een docent van de middelbare school, haha! Volgens mij een leuke groep mensen. Heb met een aantal al wel een leuke klik. Na de gezamenlijke, overigens heerlijke maaltijd kregen we de eerste 'briefing' en vervolgens uitleg over de schildercursus en nadere kennismaking met medecursisten, mt koffie en thee. En nu met 'n hoofd vol indrukken slapen.

:SMS update:: 12 augustus 2009 :
Woensdag 12 augustus: maandag zijn we begonnen met een schetsopdracht, 9 schetsen in goed een uur tijd. Het was spannend, aangezien het donker en regenachtig was. Maar de schetsen zijn droog 'opgeleverd'. Daarna kregen we uitleg over perspectief tekenen. Na een heerlijke lunch ben ik met twee dames, Erica en Tess, verderop voorbij Noiretable gaan wandelen. Heel mooi, wel veel klimmen en dalen. Maandagavond had ik corvee in de afwasploeg. Het enige dat we moeten doen. Daarna hebben we buiten genoten van een glaasje rode wijn bij een prachtige opkomende maan. Ook de sterren waren geweldig.

:SMS update:: 13 augustus 2009 :
Donderdag 13 augustus: dinsdag was het weer gelukkig helemaal omgedraaid. We werden wakker met een stralend blauwe lucht en dus lekker de zon. Na een buitenontbijt vertrokken we met de schilderploeg naar een dorpje in de buurt. We moesten alleen wat geduld hebben, aangezien aan het begin van het dorpje de bakker midden op de weg zijn wagenwinkel had geopend. Gerrit gaf ons uitleg over werken met oostindische inkt en daarna zochten we ieder een mooi plekje om aan het werk te gaan in het mooie dorpje. Ik was zo enthousiast over de inkt, dat ik er na de lunch mee verder ben gegaan. Daarmee liet ik de 'beeldhouw-wandeling' aan me voorbij gaan. 's Avonds hebben we tot zeer laat buiten onder de notenboom aan de wijn en het goede gesprek gezeten.

:SMS update:: 7 mei 2010 :
Vrijdag 14 augustus: op woensdag reden we na het ontbijt naar een heel klein dorpje. Nadat alle schilderspullen waren uitgeladen, gingen we in een kringetje om Gerrit zitten en vertelde hij ons over kleurenleer, aquarel en acryl. Daarna mochten we dit zelf gaan uitproberen. Ik heb het landschap abstract gemaakt en ben daarmee met aquarel aan de slag gegaan. Alhoewel de dag bewolkt begon, werd het al snel zeer zonnig. De lange broeken werden voor korte verwisseld, de bespreking was in de schaduw! Heerlijke lunch onder de grote notenboom.

  • 10 Augustus 2009 - 08:53

    Margaretha:

    Nou dan ben ik wel heel benieuwd welke docent jij bent tegen gekomen van de middelbare school aangezien dat het KWC moet zijn :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Zie hier, mijn digitale reisdagboek. Zo nu en dan is een reis voor mijn gevoel de moeite waard om hier 'verslagen' te worden. Vooral nu elke reis een apart dagboek kan krijgen hier op de site. Veel leesplezier! En ik krijg natuurlijk graag een reactie :)

Actief sinds 22 Juli 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 13414

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Rondreis Zuidelijk Afrika 2016

28 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Ierland zomer 2010

05 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

La France zomer 2009

25 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

USA zomer 2006

Landen bezocht: