verslag van vrijdag en zaterdag 4/5 aug - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu verslag van vrijdag en zaterdag 4/5 aug - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu

verslag van vrijdag en zaterdag 4/5 aug

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

10 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Chicago

Sohee, da's alweer een tijdje geleden! Gelogeerd bij Amie en haar computer is kapot. Dan gaat 't niet zo hard met een web-journaal. Maar dat gaan we nu even inhalen. Amie moet vanavond weer werken. Vliegen naar San Diego, San Francisco, Portland en zo nog verder geloof ik. Morgen vertrek ik met de trein naar New York. Het openbaar vervoer is van buiten Chicago naar de stad niet echt optimaal, dus vandaar dat ik de komende nacht nogmaals in het hostel slaap. WANT Amie woont dus niet IN Chicago, maar in een van de suburbs genaamd Naperville. Slechts een klein uurtje met de auto van Chicago (voor Amerikaanse begrippen is dat in de buurt...). Ze woont daar in een pracht van een appartementenpark. Een soort van bungalowvakantiepark compleet met buitenzwembad, workoutzaal met traintoestellen, gymzaaltje, vergaderzaal, lounge met bar en computerruimte, vijver, wandelpaden, grasveldjes enzovoort! Dussss! En dan staan er over het parkje verspreid allemaal huizen met appartementen. En in een daarvan... Wauw! En dat schijnt redelijk normaal te zijn in de buurt van een stad. Okee, beetje anders dan in Nederland.

In de afgelopen dagen hebben we ontzettend veel gedaan. Vrijdag heeft Amie me opgehaald bij het hostel. Oorspronkelijk zouden we naar de Cubs gaan, baseballwedstrijd, maar Amie had verkeerd gekeken, ze hadden 's middags al gespeeld. Toen zijn we direct naar haar appartement gereden en hebben op haar balkonnetje gegeten. Natuurlijk behoorlijk gekletst en toen het laat was de slaapbank uitgeklapt en ben ik als een blok in slaap gevallen.

Op zaterdag moest Amie naar de bruiloft. Na eerst een klein beetje uitgeslapen te hebben en een uitgebreid ontbijt genoten te hebben van 'cinnabuns' (mmmm....heerlijk!) met thee en fruit moesten we redelijk haasten zodat Amie op tijd op de bruiloft zou zijn. Ze ontdekte namelijk dat er een uur tijdverschil was met de plaats waar ze naartoe ging...
Ik zou de dag in Chicago doorbrengen. De trein vanuit Naperville was net weg toen ik op het station kwam en de volgende trein zou pas twee uur later gaan. Tsja, daar zat ik dan. Er zat niets anders op dan te wachten.
In Chicago ben ik naar het Chicago Institute for Art geweest. Da's een onwijs groot museum. Ik heb vooral rondgekeken op de afdeling moderne kunst. Daar heb ik een aantal schilderijen van Monet gezien! Een van mijn favorieten.
's Avonds ben ik met een vriendin van Amie naar een hele bekende comedyclub geweest: Second City. Je weet wel, zo'n donkere gelegenheid met tafeltjes waar je aan zit en dan komen er op het podium een aantal artiesten. We hebben een comedyshow gezien (Sexy...akward) waar we behoorlijk bij moesten lachen. Erg leuk om mee te maken. Vooral omdat de vriendin van Amie, Kirsten, nog een aantal vrienden had meegenomen en ik zo heb kennisgemaakt met het echte Amerikaanse leven in plaats van als toerist ergens binnen te stappen. 's Avonds ben ik bij Kirsten blijven slapen. Zij woont ook erg mooi, in zo'n typische vrijstaande Amerikaanse bungalow.
Wordt vervolgd...

Ik heb alweer een aantal foto's van Chicago toegevoegd. Misschien hadden jullie ook al ontdekt dat er extra foto's van San Francisco zijn. Morgen zal ik mijn verhaal weer verder typen. Nu ga ik een echte Chicago-pizza eten bij Giordano's. Dat is zo'n dikke Amerika-pizza met enorm veel vulling. Ben benieuwd... Daarna hoop ik nog even wat mee te krijgen van de Chicago-jazz en/of blues.

  • 10 Augustus 2006 - 15:48

    Danielle:

    Weer heel wat meegemaakt is echt leuk om te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Zie hier, mijn digitale reisdagboek. Zo nu en dan is een reis voor mijn gevoel de moeite waard om hier 'verslagen' te worden. Vooral nu elke reis een apart dagboek kan krijgen hier op de site. Veel leesplezier! En ik krijg natuurlijk graag een reactie :)

Actief sinds 22 Juli 2006
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 13378

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Rondreis Zuidelijk Afrika 2016

28 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Ierland zomer 2010

05 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

La France zomer 2009

25 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

USA zomer 2006

Landen bezocht: