maandag 31 juli: op doorreis naar Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu maandag 31 juli: op doorreis naar Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Jacqueline - WaarBenJij.nu

maandag 31 juli: op doorreis naar Grand Canyon

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

01 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

In San Francisco heb ik besloten om de Grand Canyon te gaan bekijken. Een paar mensen hadden me (voordat ik vertrok uit Nederland) gezegd dat ik deze plek eigenlijk niet kon overslaan in de USA. Het schijnt behoorlijk indrukwekkend te zijn.
Dus ben ik gisteravond in de Greyhound bus gestapt en ben ik de lange reis aangegaan. Maar liefst 20 uur! Een hele ervaring op zich en iets wat je eigenlijk gewoon meegemaakt moet hebben in Amerika.
Ik moest in San Francisco een uur voor vertrek aanwezig zijn, om bagage in te checken. Dus was ik netjes om 9 uur 's avonds bij het station. Maar nadat mijn bagage gewogen en gelabeld was, kreeg ik de koffer gewoon weer mee naar de vertrek/wachtruimte. Dus... Dan maar een uurtje wachten. Gelukkig had ik het boek van Gouwke nog niet uit. Ineens zie ik dat mensen hun tas voor een deur zetten. Tsja, dat moet je ook maar weten. Elke bus heeft een eigen deur in de wachtruimte en als de bus aankomt ga je daar in de rij wachten tot je kaartje is gecontroleerd en je de bus in mag. Je tas of koffer zet je er neer als je aankomt en zo wordt de volgorde van inchecken bepaald. Ik was dus de eerste... maar toen niet meer. Weer wat geleerd.
De nacht in de bus was niet super. Koud, want de airco stond veel te hard en de mevrouw naast me stonk vreselijk uit haar mond. En natuurlijk moest ze heel veel gapen, zonder haar hand er voor. In de ochtend kwamen we in Los Angeles aan, nadat de bus onderweg een paar keer was gestopt om mensen in en uit te laten stappen. In LA moest ik overstappen naar een andere bus. Daar had ik heerlijk de ruimte, want er kwam niemand naast me zitten tot aan Flagstaff. Het was vooral mooi om te zien hoe het landschap veranderde tijdens de rit. Op een bepaald moment waande ik me in Lucky Luke of in een boek van Arendsoog ofzo. Met een beetje fantasie kwamen de cowboys en indianen zo over de bergen/heuvels aanrijden.
En warm... pfff... om 4 uur 's middags was het in Phoenix nog ruim 38 graden (Celsius, best lastig hoor dat alles hier in Fahrenheit wordt aangegeven, best schrikken als er ineens 102 op zo'n bord staat!). Vooral na Phoenix werd het heel erg mooi. Ik probeerde te lezen, maar werd constant afgeleid door het mooie landschap. Bijna adembenemend soms. En onderweg een zonsondergang (al om 7 uur!). Maar moooooooooi! De lucht was paars en oranje enzo. Met wolken die meekleurden.
Uiteindelijk was ik om half 8 in Flagstaff. Flagstaff is een stadje ongeveer een uurtje rijden van de Grand Canyon. Het hostel waar ik slaap heet heel toepasselijk: Grand Canyon Hostel. Zij organiseren tours naar de Canyon, zodat je onder begeleiding een hele dag daar gaat wandelen. Dat ga ik woensdag doen. Morgen maar eens een beetje rustig aan doen. Misschien een zwembad opzoeken, want het is hier een stuk warmer dan in San Francisco. Even een soort van rustdagje inlassen.
Nu weer eens gaan genieten van een matras in plaats van een stoel in de bus. Welterusten allemaal!
PS. Met een beetje mazzel kan ik morgen nog een paar foto's er bij zetten.

  • 01 Augustus 2006 - 06:57

    Willem:

    Hoi, leuk je reisverslag te lezen.
    Overigens is het niet het landschap dat je afleidt, maar je boek.
    Ga je nog vliegen boven de Grand Canyon?
    Groetjes!

  • 01 Augustus 2006 - 07:57

    Jenny:

    go wat maak jij weer veel mee, geweldig om te lezen.

  • 01 Augustus 2006 - 13:32

    Eva:

    Hi Jacky, how are you doing back there in the States? I hope you're fine!!!
    I miss the feeling of being in NYC, so I can't wait to hear your stories of this great city! Enjoy your days....With love, Eva

  • 01 Augustus 2006 - 15:29

    Danielle:

    wel weer een lange reis op zitten zeg 20 uur in de bus. Maar geweldig om te lezen!

  • 02 Augustus 2006 - 19:25

    Betsy Bronk:

    Hallo jacqueline,je heb een leuke site, ik heb van corrie je e-mail adres gerrit&ik volgen je reisverhalen en foto's op de voet veel reisplezier groetjes gerrit&betsy bronk.

  • 03 Augustus 2006 - 07:17

    Stan:

    Zo te zien heb je een geweldige vakantie.
    Leuk om je verslag te lezen.
    Nog heel veel plezier Stan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Zie hier, mijn digitale reisdagboek. Zo nu en dan is een reis voor mijn gevoel de moeite waard om hier 'verslagen' te worden. Vooral nu elke reis een apart dagboek kan krijgen hier op de site. Veel leesplezier! En ik krijg natuurlijk graag een reactie :)

Actief sinds 22 Juli 2006
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 13395

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Rondreis Zuidelijk Afrika 2016

28 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Ierland zomer 2010

05 Augustus 2009 - 15 Augustus 2009

La France zomer 2009

25 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

USA zomer 2006

Landen bezocht: